Wunderman Thompson: Tavaramerkit tulevat metaversumin kehityksen myötä yhä tärkeämmiksi

24.11.2021

Phone

Kuluttajat arvostavat tavaramerkkien digitaalisuutta enenevissä määrin, ja yhä useampi tavaramerkki pyrkii kehittymään tämän mukaan.

Wunderman Thompsonin tekemän tutkimuksen mukaan 81 prosenttia kaikista internetin käyttäjistä pitää tavaramerkkien digitaalisuutta vähintään yhtä tärkeänä kuin niiden fyysisten liikkeiden olemassaoloa.

Osittain tästä johtuen yhä useampi tavaramerkki on osoittanut kiinnostusta metaversumia kohtaan. Analyytikoiden mukaan alan osaamiselle on kova tarve. Yritysten mukaan on kuitenkin vaikea rekrytoida oikeita henkilöitä ja erottaa ne, joilla on todellista tietoa ja taitoa niistä, joilla sitä ei ole. Tuotantoyritys Supersocialin toimitusjohtaja Yonatan Raz-Fridman pohtii: ”Tilanne muistuttaa internetin alkuajoista”.

Meta (entinen Facebook) ja Microsoft eivät ole ainoita yrityksiä, jotka näkevät tulevaisuuden metaversumissa. Myös urheilumerkki Nike on antautunut meta-maailmaan ja lanseerannut niin kutsutun Nikelandin internetalusta Robloxilla. Tietojen mukaan Nikelandin on tarkoituksena toimia eräänlaisena online-näyteikkunana fyysisten tapahtumien, kuten Qatarin vuoden 2022 MM-kisojen aikana. Jo nyt merkkiuskolliset Nike-kuluttajat voivat hankkia Niken tuotteita avatar-hahmoilleen. Roblox on yksi suosituimmista alustoista nuorten internetkäyttäjien keskuudessa ja moni tavaramerkki on jo alkanut vakiinnuttamaan jalansijaa alustalla.

Alkuperäisen resume.se-sivuston aihetta käsitelleen uutisen pääset lukemaan täältä.

Kuva: Compare Fibre sivustolta Unsplash.

Kirjoittajat

Kirjoittajat