Meta oli nopeiten kasvava brändi ja YouTube suosituin brändi nuorten keskuudessa Yhdysvalloissa vuonna 2022

7.3.2023

social media logos

Morning Consult julkaisee vuosittain raporttisarjan brändeistä. Sarjaan kuuluu listaus Yhdysvaltojen nopeimmiten kasvavista brändeistä, suosituimmista brändeistä ja luotetuimmista brändeistä.

Yhdysvaltojen nopeimmiten kasvavat brändit 2022

Luokituksessa listataan 20 nopeiten kasvavaa brändiä, joiden ostoharkinta on kasvanut kuluttajien keskuudessa eniten. Vuonna 2022 Yhdysvaltojen nopeimmiten kasvava brändi oli Meta 6,5 % kasvulla edellisvuoteen nähden. Facebook ilmoitti lokakuussa 2021 muuttavansa nimekseen Meta ja keskittyvänsä metaversumiyhtiön rakentamiseen, eli kyseessä on Facebookin uudelleenbrändäys. Toisena listalla on kenkiä valmistava Crocs, jonka kengät löytyivät viime vuonna mökkiterassien lisäksi muotitietäjien jalasta. Kolmantena listalla oli kuulokkeita valmistava Beats by Dre ja muita Suomessakin tunnettuja brändejä oli esimerkiksi Adobe, Gatorade ja Google Sheets.

Katso koko listaus nopeimmiten kasvavista brändeistä täältä.

Sukupolvi Z:n suosituimmat brändit 2022

Morning Consult listasi myös yhdysvaltalaisten z-sukupolveen (1990-luvun puolivälin jälkeen tai 2000-luvun alussa syntynyt sukupolvi) kuuluvien nuorten keskuudessa suosituimmat brändit. Sukupolvi Z:n osuus työelämässä ja markkinoilla kasvaa ja on monille brändeille erittäin tärkeä kohderyhmä. Suosituimpia brändejä parikymppisten keskuudessa oli YouTube, Google, Netflix ja Amazon. Listalla oli lisäksi ruoka- ja juomabrändejä, urheilujätti Nike sekä Apple.

Katso koko listaus sukupolvi Z:n suosituimmista brändeistä täältä.

Lue lisää uutisesta täältä.

Kuva: Unsplash, Aman Pal

Kirjoittajat

Share: