Maailman arvokkaimmat brändit 2022 listattu

10.11.2022

Apple store

Brändikonsulttiyritys Interbrand on julkaissut vuosittaisen listauksensa maailman arvokkaimmista brändeistä. Interbrandin mukaan vuonna 2022 listauksen keskimääräinen brändin arvo on noussut yli kolmeen biljoonaan dollariin.

Interbrand listaa tilastossaan maailman sata arvokkainta brändiä. Arvokkaimpien brändien Top 10:ssä on erityisesti edustettuna teknologiayritykset, joista Apple on maailman arvokkain brändi. Teknologiayritysten lisäksi Top 10:iin sijoittautui Toyota, Coca-Cola, Mercedes-Benz, Disney ja Nike.

Top 10 maailman arvokkaimmat brändit 2022:

  1. Apple
  2. Microsoft
  3. Amazon
  4. Google
  5. Samsung
  6. Toyota
  7. Coca-Cola
  8. Mercedes-Benz
  9. Disney
  10. Nike

Teknologiayritysten lisäksi myös autoteollisuus on listalla vahvasti edustettuna. Ravintolaketjuista listalle pääsivät McDonald´s (11. sija), Starbucks (51.) sekä KFC (94.) Luksusmuotitaloista sadan arvokkaimman brändin listaukselle ylsivät Louis Vuitton (14. sija), Chanel (22.), Hermés (23.), Gucci (30.), Cartier (74.), Dior (77.) Tiffany & Co (88.), Prada (89.) ja Burberry (96.).

Interbrandin mukaan tänä vuonna brändien arvot ovat kasvaneet nopeimmin kuin koskaan, mikä osoittaa brändiin panostamisen olevan merkittävä osa yrityksen taloudellisessa menestymisessä. Huomionarvoista on, että vaikka rahoitusmarkkinat ovat heilahdelleet viime vuosina, maailman vahvimpien brändien arvo on jatkanut kasvamistaan.

Lue lisää englanniksi täältä. Interbrandin koko listaus on luettavissa täältä.

Kuva: Unsplash, Jimmy Jin

Kirjoittajat

Share: