Best Global Brands 2020 -raportti julkaistu

30.10.2020

Interbrandin julkaisemassa raportissa on listattu vuoden 2020 sata menestyneintä brändiä. Uusia tulokkaita ovat tämän vuoden raportissa muun muassa Instagram, YouTube ja Zoom.

Raportin kärkikymmenikön muodostavat Apple, Amazon, Microsoft, Google, Samsung, Coca-Cola, Toyota, Mercedes-Benz, McDonald’s ja Disney. Nämä kymmenen brändiä edustavat 50 % kaikkien raportissa vertailtujen brändien kokonaisarvosta, joka on yli 2 biljoonaa dollaria.

Raportista ilmenee COVID-19 -pandemian negatiiviset ja positiiviset vaikutukset yritysten toimintaan. Vuonna 2020 menestyivät erityisesti teknologia-alan yritykset, minkä lisäksi median, sosiaalisen median ja viestinnän brändit pärjäsivät hyvin. Myös logistiikka-ala on osoittanut kasvua verkko-ostoksien yleistymisen myötä. Haitallisesti pandemia on vaikuttanut muun muassa vähittäiskaupan, muodin ja luksustuotteiden brändeihin.

Asiaa koskevan tiedotteen ja lisätietoa raportista löydät Interbrandin sivuilta.

(JT)